vrijdag 28 september 2012

Lettertjes





Lezen. Vroeger ging ik vaak op m'n vrije middagje boeken halen bij de bieb. Boeken over puberale tieners waar het altijd over liefde ging en opstandigheid. Boeken waar je eigenlijk nog niet eens over hoefde na te denken. Ik had thuis de serie MZZL MEIDEN (toen compleet), in mijn vrije tijd las ik zo'n boek. Gewoon, omdat dat kon en nog niet verplicht was. Maar op een of andere manier, werkt mijn brein nu heel anders. Als ik voor school een boek moet lezen wat verplicht is, stel ik dat héél lang uit en geniet ik er niet echt van. Waarschijnlijk speelt het feit mee dat de boeken niet meer zo simpel zijn en je bijna bij elke regel na moet gaan denken over wat de achterliggende gedachte is. Daar word ik na vijf regels al moe van, laat staan 350 pagina's. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen lezen. Geef mij de fashionista of fancy (die er helaas niet meer is) en ik lees. En er zullen ook vast boeken zijn die mij boeien, al heb ik ze op dit lastige niveau op de boekenlijsten van school nog niet gevonden. Ik moet zeggen dat ik dat wel jammer vind, ik verlies m'n plezier een beetje in het lezen. Gelukkig heb ik ook nog een Duits & Engels boek wat ik uit moet lezen. Jippie! 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

Ik word blij van jullie. Echt waar!