vrijdag 9 november 2012

Personal | Silver book & Studie choises



Ik heb dit boek al vier jaar denk ik, er zijn ooit een paar schetsjes in gemaakt maar die zijn er ook weer uitgescheurd. Als ik het boek tegenkom wil ik er steeds iets mee doen, maar ik ben er nog nooit achter gekomen wat ik nou echt wil. Een dagboek? Nee. Ik weet toch wel dat ik daar niet elke dag tijd voor vrij maak. Schetsen? Kan. Maar niet alleen maar. Ik moet sowieso van me zelf wat creatiever worden, ik ben de  laatste jaren te gemakkelijk. Vroeger was ik altijd aan het tekenen, maar dan ook echt altijd. Dat heb ik van mijn opa. Mijn opa is echt geweldig, hij kan zo mooi tekenen. Wanneer ik een paar tekeningen van de goede man vind laat ik ze meteen zien!
Doordat ik mijn interesse ook heb gevonden laatste jaren op het web door social media ben ik stukken minder creatief geworden. Dat merk ik heel goed wanneer ik moet schetsen in mijn Dummy op school. Dingen lukken gewoon niet meer, en ik word ook te gemakkelijk.
Als ik mijn havo diploma dit jaar binnen sleep (wat wel op de planning staat), ga ik naar het hbo. Ik ben nu volop aan het kijken naar studies die bij mij passen. Ik heb op het oog:

  • Communicatie & Media Design - Avans Breda 
  • Grafisch ontwerpen - Sint. Joost Breda
  • Vormgeving - Sint. Joost Breda

 Het zijn dus opleidingen waar je wel bezig bent op creatief gebied, vooral de laatste twee. Die twee opleidingen zitten op een school waar ook de mensen zitten die 'kunst' opleidingen volgen. Zo moet ik dus ook het eerste jaar die dingen doen. Als ik daar weer een beetje bij wil passen, zal ik toch echt weer meer moeten doen. Ik zal ook een portfolio moeten laten zien om aangenomen te worden. Nu kan ik mijn blog laten zien, werk van vroeger, mijn dummy en werken van school. Maar dat vind ik niet voldoende.
Nu heb ik maar besloten tijdens het typen van dit alles, dat ik in dit boekje creatieve dingen ga doen. Dan denk ik aan collages, schetsen, quotes etc. Als ik dit volhoud kan ik het ook meenemen! En het moet ook vooral leuk zijn om te doen.


Welke opleiding doen jullie? 
Hebben jullie advies voor de studie keuze?
Of misschien idee├źn voor HET zilveren boekje? 

Let me know! 

8 opmerkingen:

  1. Voor het zilvere boekje zou ik niet gaan, bekijk die als een miskoop :p je kan beter zo'n boek kopen van de action die zien er kunstachtig uit en hebben lekker tekenpapier. En je hebt dan een ringband. Want zo'n boekje als je nu hebt is irritant met bladzijdes omslaan als je er in wil plakken enzo! :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het ook heel moeilijk om een studie te kiezen, vandaar ook dat ik meerdere keren de verkeerde keuze heb gemaakt.. Nu doe ik de studie directiesecretaresse/managementassistent en dat bevalt heel erg goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is dus helemaal niks voor mij haha, maar heel fijn dat je na al die verkeerde keuzes het juiste hebt gevonden! X

      Verwijderen
  3. Gewoon tekenen/maken wat ineens in je opkomt! Dat is het leukst ;) x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zoiets had ik ook in gedachte, helaas is het er nog steeds niet van gekomen haha. bad, bad, bad me. of gewoon lui, dat kan ook :) X

      Verwijderen

Ik word blij van jullie. Echt waar!