donderdag 21 februari 2013

Galaxy Tiger


Tijger? Ja het moet een tijger voorstellen. Het was niet het plan maar doordat ik vandaag een shirt aan had met een tijger er op werd ik ge├»nspireerd. Shirt met tijger? Ja ook, in de post hier onder zie je hem. Toen ik van de week bij de Zara in Breda was heb ik de verleiding niet kunnen weerstaan. Bijna alles uit de wishlist vond ik terug in de winkel, met als topper de geweldige jas van 120 eurie. Wat een geld, wat een pech. Met mijn zeventien euro kostende shirt liep ik naar de kassa. Gefaald, alweer. Ook lees ik net tot mijn verbazing dat de Forever21 site tegenwoordig werkt met iDeal! Wat fijn! En wat slecht voor mijn rekening! Tot nu toe heb ik de verleiding kunnen weerstaan, na dat ik een paar goedkope sieraden in mijn mandje had gegooid heb ik hem toch maar verstandig weg geklikt. Vervolgens begon ik met mijn creatie. Ik wilde iets doen met driehoeken, wanneer ik in mijn schrift op school nutteloos tekeningetjes aan het maken ben teken ik bijna altijd driehoeken, kubussen of rondjes. Bloemen, hartjes en zonnetjes zijn mooier, dat weet ik.
Nu vraag je je af (vast niet, maar toch vertel ik het) waarom ik midden op de dag driehoekjes ga knippen om ze vervolgens in een water-verf zooitje te dopen? Omdat ik dingen moet kunnen laten zien om aan genomen te worden op de school waar ik naar toe wil. AKV Sint. Joost in Breda. Van de week was ik er, een meeloop dag Fotografie! Ik was van de week ziek, zwak, misselijk en vooral heel verkouden dus de meeloopdag was niet echt een succes. Met mijn gesnotter en het ophalen van mijn neus schaadde ik de concentratie van de man die alles uitlegde. 'Ben je verkouden?' Vroeg hij terwijl de rest van de groep waarschijnlijk al een paar keer had gedacht: 'Meisje, stop. Dat is vies. Ga naar huis.'
Klinkt gezellig niet waar? Het was best wel leuk, ik ben veel te weten gekomen en ik wil er voor zorgen dat ik volgend jaar op deze school rond huppel. Het is een oud gebouw, wat me meteen deed denken aan Zweinstein en de sfeer zat er goed. Of ik fotografie wil gaan doen weet ik nog niet, in het eerste jaar ga je ontdekken wat er bij je past. Ik kan er uit komen met een diploma voor: Beeldende kunst, Animatie, Audio visuele vormgeving, Fotografie, Grafisch vormgeving, Illustratie of Ruimtelijk ontwerp.
Maar eerst: Diploma havo. Dus vanavond gaan we maar weer braaf huiswerk maken en dit weekend beginnen met leren voor SE-week drie.

Welke opleiding doe jij of ben je van plan te gaan doen?

4 opmerkingen:

  1. Echt super leuk idee! Ik zit nu in 5vwo, dus heb nog een jaartje om te kiezen! Leuk blog heb je trouwens, ik volg je nu x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Komt goed je word vast toe gelaten :) Tim had veel minder mooie dingen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hopelijk wordt je toegelaten! en je blog is echt super leuk!

    ik ga je volgen! fashionate

    BeantwoordenVerwijderen

Ik word blij van jullie. Echt waar!