woensdag 24 april 2013

Intake CMD



Zoals jullie misschien al door hebben, heb ik het nogal vaak over mijn vervolg opleiding. Dat komt omdat ik ten eerste opleidingen leuk vind waar je niet zo 1, 2, 3 de mogelijkheid hebt om je er bij in te schrijven en ten tweede ik door de eerste afwijzing nogal onzeker was geworden. Maar gisteren had ik gelukkig een intake die prima ging! Als het goed is (Ja, ook deze is nog niet 100% zeker) gaat deze hem worden: Communicatie & Multimedia Design op Avans Breda.



Zes uur mijn bedje uit om vervolgens al redelijk vroeg het busje te pakken. Probleem één: Dagkaartjes zijn pas mogelijk na negen uur. Ja poep, dan zou ik die dag vier enkeltjes moeten kopen! De buschauffeur matste  me en ik mocht gratis mee. Jippie! Na een plotselinge stop, en een half uur een zwetende oksel in mijn gezicht in bus 10 was ik er. Veels te vroeg, ik zei tegen de man van de opleiding: 'Dat is alvast een goed teken!' Slijm, slijm haha. Ook bestonden alle computers daar uit Mac's, ik begon spontaan te kwijlen en zag mezelf daar al helemaal zitten met mijn Macbook. Die ik overigens nog niet heb, jammer de pammer. Ik heb een gezellige dag gehad, we hadden een intake met negen man en ze waren stuk voor stuk super spontaan en aardig. Bij Sint Joost (waar ik eerder een intake had gehad) was dat compleet anders, iedereen was daar voor zichzelf en de opleiding toonde totaal geen interesse in jouw als een persoonlijkheid. Helaas was ik wat misselijk, maar na twee paracetamol's (paracetamollen?)  ging ik vol goede moet het gesprek van 45 minuten in, met een goed gevoel kwam ik er uit. De tips die de man gaf: Lees wat kranten en bezoek design blogs. Dat klinkt niet echt als een straf toch?

Hier een kijkje van de intake:





8 opmerkingen:

  1. Fijn dat de intake goed ging! Hopen dat je aangenomen word!! Wat een goede tip van die man, design blogs zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! Ik twijfel tussen CMD en vertaalacademie, en ik ga over minder dan 2 dagen naar de Open Dag waar ze allebei de opleiding geven! Maar ik doe volgend jaar pas examen, maar alvast rondkijken kan altijd natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn om te lezen (: ziet r super gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk gedaan! ik wil ook zo'n opleiding gaan volgen, maar ik moet nog even een paar jaartjes wachten haha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit! Wat spannend zeg; ik hoop dat je wordt aangenomen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het goed ging! Die tips kun je inderdaad niet echt als een straf opvatten, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ah wat fijn dat het goed ging! Lijkt me zo eng ;) Leuke blog heb je! X

    BeantwoordenVerwijderen

Ik word blij van jullie. Echt waar!