woensdag 8 mei 2013

DIY | 'Cute' Crop top


Cute is hij niet echt, door het Rolling Stones logo, maar ach. Het strikje kan ook heel schattig zijn. Ik kwam deze DIY tegen op een Do It Yourself Instagram account. Helaas weet ik niet meer welke het was, ik vond hem rond half twee 's nachts toen ik in bed een beetje rond aan het kijken was op mijn telefoon. Sorry jongens.
Maar deze heb ik dus onthouden, en het leek me een prima DIY voor de creatieve (ahum) mensen onder ons. Waaronder ikzelf!  Dus pak een oud T-shirt uit de kast die nog wel leuk is, maar waarvan je niet gaat huilen als ie kapot gaat, en ga aan de slag!



Benodigdheden: T-shirt & schaar
Zoals ik al zei, zorg dat je geen spijt krijgt. Ik zelf zal het resultaat niet vaak dragen, aangezien iedereen ziet dat ik het zelf heb gedaan haha. Maar ik vind hem leuk genoeg voor mijn vakantie tripje in Blanes, wanneer de zon toch volop schijnt maakt het helemaal niet uit. 

Knip (als je dat wilt) de mouwen er af. Voor nog meer een stoerdere look, knip ze lager uit. Dan kun je namelijk je leuke bikini top of bh zijn, wanneer je daar behoefte aan hebt natuurlijk. 

Bepaal vervolgens hoe kort je hem wilt hebben, en hoe lang en welke vorm de twee flappen moeten worden. Dit hoeft natuurlijk niet, het strikje/knoopje dat je straks gaat maken is maar een idee. Je kunt ook gewoon voor een simpele crop top gaan! 
 Zoals je ziet ben ik een echte perfectionist. Nee. Ik heb deze DIY in minder dan vijf minuten gedaan aangezien mijn moeder het volgende whatsappte: Eten binnen twintig minuten klaar!!!
Ja mam..

Vervolgens leg je het knoopje in je shirt. Als je langere flappen hebt kun je er ook een strik van maken. Ik heb trouwens gekozen hem aan de zijkant te doen. Het kan natuurlijk ook in het midden, of op je rug. 

Ook heb ik er nog voor gekozen de kraag er af te knippen, zo is elke 'rand' het zelfde en valt hij wat nonchalanter. Zoals je ziet heb ik ook dit weer HEEL netjes gedaan. :-) 


En het resultaat! Ik vind het nog niet tegenvallen, al weet ik dat de Amerikaanse vlag trend een beetje over is, hij kan er nog mee door. Ook is het leuker met een stukje blote buik, maar ik heb voor jullie eigen veiligheid mijn zwarte topje er onder aan gehouden. Ik zit namelijk helemaal onder de rode vlekken waarvoor ik nog steeds naar de dokter moet. Zucht..
Hopelijk heb ik jullie op een leuk idee gebracht, heel veel succes er mee!

En voor de mensen die hun examens moeten knallen, ook heel erg veel succes. Ik ga me vanaf nu ook compleet focussen op leren, hoe moeilijk dit ook vind. Aankomende dinsdag begint het voor mij met Nederlands en kunstgeschiedenis, dit gaat al een pittige dag worden.
Good luck guys!

12 opmerkingen:

  1. Wat leuk gedaan!

    Succes met leren en de examens!
    Je kan het!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. VInd het er super leuk uit zien! Love it <3

    X lisa

    www.llittleblonde.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit heb je echt gaaf gedaan! :D I like it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt ontzettend leuk, het staat mooi bij die short!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joyjurgers je ziet er prachtig uit. Ik hield van je stenen overhemd toch voordat je diy baan, maar nu heb je gemaakt je stenen boven kijken nog mooier. Ik hou van deze look zo veel en ik hou van deze blog ook. Ik ben zo blij dat ik vond uw blog en ik kan niet wachten om uw volgende blik zien

    BeantwoordenVerwijderen

Ik word blij van jullie. Echt waar!