vrijdag 5 juli 2013

Mijn haar-verhaal!

Ik ben dat ene meisje met die veel krullen, het meisje wat helaas ook uit werd gescholden voor schaap maar tegelijkertijd ook wel weet dat ik prima haar heb. Ik heb niet altijd dit haar gehad, in tegendeel. Ben je toch een beetje nieuwsgierig geworden naar mijn haar-verhaal? 





Zoals ik al zei, ik heb niet altijd dit haar gehad. Als klein meisje werd ik vaak aangezien als een jongen. Gedeeltelijk omdat mijn ouders me in tuinbroeken stopte en ik simpelweg niet van roze en jurkjes hield. Wat ook mee telde waren de weinige sprietjes op mijn hoofd. Ik had niet veel haar, één zielig pokemon speldje was genoeg om het in model te houden voor de schoolfoto. Hier onder zie je me met mijn volle bos, ahum.

Hallo kleine ik! 
Rond mijn achtste ontdekte ik denk ik de borstel, ik begon mijn haar uit te borstelen en in het begin zei niemand er wat van. Rond die leeftijd let je nog niet op elkaar uiterlijk (Behalve als het om pest gedrag gaat) en maakt het dus ook niet uit hoe je haar er uit ziet. In de loop der jaren groeide mijn haar, maar mooi was iets anders. Mijn ouders waren bang dat ik nooit een fatsoenlijke bos kreeg en ik voor altijd rond zou lopen met droog en weinig haar. Verder had ik ook nog een kruin op de achterkant van mijn hoofd, waardoor het leek of ik een kale plek had. Damn me.

Ik bleef mijn haar uitborstelen, in mijn hoofd leek het dan langer wat ik mooier vond. Ten overmaat van ramp  besloot ik dat mijn voorste plukje te pakken en die zo strak mogelijk langs mijn hoofd naar achteren te trekken. Just like here:

Let vooral op mijn tackel shirt! Ik had er ook eentje met schaapjes. Toepasselijk. 
Zoals je ziet had ik niet veel, ik baalde er wel van maar ik wist niet beter. Na de brugklas ontdekte ik de stijltang. Het zou mijn haar minder droog laten lijken (lijken inderdaad) en het zou er voor zorgen dat mijn haar langer lijkt! Het uiterlijk begint mee te spelen en jongens worden interessanter. Ik heb twee jaar lang fanatiek mijn haar gestijld, wanneer ik geen tijd had om te stijlen verstopte ik mijn haar in een knotje.


Mama zei op een dag: Stop nou eens met stijlen, en borstel het niet helemaal uit als je haar droog is waardoor het gaat pluizen. Gewoon uitborstelen na het douchen en laten opdrogen. Dat deed ik, ik had krullen! Blij was ik niet, door de krul leek het NOG korter en alweer baalde ik. Ik ging door met stijlen maar wanneer ik geen zin had liet ik het krullend, ik vond het niet mooi maar wilde mijn haar ook niet vermoorden met de warme plaat.


Vanaf toen liet ik het vaker los en krullend, het groeide niet snel vond ik. Anderen vonden van wel, en tot op de dag van vandaag krijg ik heel vaak te horen: Jezus, wat is jouw haar lang! Klopt. Als ik het nu zou stijlen is het super lang, binnenkort wil ik het weer gaan proberen. Ik ben nu blij met mijn krullen. Natuurlijk zou ik ook wel golvend lang beachy (?) haar willen hebben, maar helaas. Het is prima zo!


Ik merkte dat ik het heel leuk vond oude foto's te bekijken. Ik bedoel de foto's van rond groep acht tot en met nu. Ik vind dit een hele leuke periode om te bekijken. Misschien een leuk idee het te delen met jullie?

Niet te vergeten, MIJN BLOG IS VANDAAG JARIG! Ik blog vandaag al één jaar, time flies!  

16 opmerkingen:

  1. Je haar is zo ontzettend mooi! Echt een mooie lengte en prachtige krullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. i love your curls, ik kan me uren vermaken door aan een krul te trekken en dat hij dan weer zo terug veert!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk om te lezen! Ik vind je haar echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk zo op een rijtje je verschillende kapsels, je krullen zo vind ik het mooiste!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkige verjaardag aan je blog!
    En leuk om het verhaal van je haar te horen; ik vind dat het nu op zijn beste is, heel mooi! Stijlen is nergens goed voor. Degenen die krullen hebben willen altijd steil haar, en degenen met dat perfect platte haar willen krullen ;)

    XO Imke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt een prachtige bos krullen nu, echt ontzettend mooi.
    Ik ben echt jaloers haha. (:
    Gefeliciteerd met je 1jarig bestaan van je bloggiee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, je hebt heel mooi haar! En gefeliciteerd met het 1-jarig bestaan van je blog :)

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je steeds reageert op mijn blog met je lieve reacties :) Gefeliciteerd met het 1-jarig bestaan van je blog.

    www.laurettie.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om te zien! Ik ben echt jaloers op jou mooie krullen!!
    En nog gefeliciteerd met het 1 jarig bestaan van je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, ik vind je haar echt prachtig! Inderdaad zonde van het stylen haha. En gefeliciteerd met je blog! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind je haar echt prachtig! :o

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen

Ik word blij van jullie. Echt waar!