dinsdag 1 juli 2014

Selfmade fruitwater



Ik zag het van de week bij iemand in de pauze op het werk (Ik heb sinds vorige week eindelijk werk gevonden, bij de Bijenkorf! Ik ben echt super blij, ik mocht meteen sales dames mode staan en deze week sta ik tussen de Hugo Bosjes en Tommy's bij de heren!) een soort afgesloten fles met water en stukjes fruit er in. Naast dat het er leuk uit zag, leek het me enorm lekker, gezond en verfrissend! Vandaag besloot ik het zelf eens te proberen, eerst gewoon in een glas en wanneer het bevalt kan ik altijd nog een glazen fles vullen. Ik koos voor citroen en aardbeien, simpelweg omdat ik (op kiwi en banaan) na weinig keus had haha. Het resultaat? Water met een flauw smaakje, maar eerlijk is eerlijk, ik vind het lekker! Vervolgens snoep je gewoon de restjes fruit er uit natuurlijk. 

Deze combinatie's blijken enorm lekker te zijn:

- wat schijfjes limoen en sinaasappel
- wat frambozen, aarbeien en blauwe bessen
- appel, citroen en munt
- schijfjes komkommer en versnipperde blaadjes munt
- stukjes watermeloen met munt
- schijfjes sinaasappel, ananas en een nectarine in stukjes
- schijfjes verse gember met schijfjes sinaasappel of citroen
- meloen en komkommer
- wat mango en papaya
- citroen en tijm
- aardbeien met wat fijngesneden blaadjes basilicum

Heb jij deze variant op 'saai' water al uitgeprobeerd? Zo ja, welke combinaties maak jij?

7 opmerkingen:

  1. Ziet er inderdaad erg lekker uit! Ik drink vaak alleen maar water met een schijfje citroen, maar deze combinatie lijkt me ook wel lekker :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh ik hou hier zo van!! Ik doe zelf altijd schijfjes citroen, komkommer en blaadjes munt in m'n water! Een heerlijk zomerse combinatie :-)

    ♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het ook heel vaak voorbij komen op tumblr enzo, het ziet er super leuk uit. Ik ga het ook maar eens proberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat super dat je werk bij de Bijenkorf hebt! En het ziet er heerlijk uit :) Ik ken eigenlijk nog alleen de smaak van citroen water, dus dit moet ik ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. this is interesting! definitely gonna try to make myself one, thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is echt zo fotowaardig haha! Klinkt heel erg lekker :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik word blij van jullie. Echt waar!